Båtar hämtade och lämnade

6 oktober, 2014 av maxsahlstrom

Klockan tio, lördagen den fjärde oktober lämnade Sydvästerna och Sjöfåglarna Långholmen med två båtar av typen mustang.

20141004_103955

Målet med dagens segling var att ta sig till Jungfruholmarna, vilket scouterna lyckades med redan vid 15-tiden.  Väl framme ägnades eftermiddagen åt fri segling med mustangerna men även 2-kronor och optimistjollar som fanns att låna på Jungfruholmarna.  Sedan åts det god middag och på kvällskvisten provade Sjöfåglarna på mörkersegling medan andra provade bastun.

Dagen därpå gick några morgonpigga scouter upp tidigt och lämnade mustangerna som skulle tas upp för hösten på Rörstrands båtklubb. När de kom tillbaka lämnade vi Jungfruholmarna, med hjälp av 2-kronorna som vi nu har fått låna av Göta segelsällskap. Vi var tillbaka på Långholmen vid 18 med två nya roliga båtar att segla.