God Jul (och helgens vinnare)

7 december, 2014 av maxsahlstrom

Södermalms scoutkår har firat Midvinterblot, med nya inslag från ekvatorn, Indien, USA…

Vi började med att hämta inspireration från andra kulturer, och t ex fick kung Neptun hjälp att bygga en isjakt för att kunna ta sig fram även på fruset vatten

2014-12-06 11.09.59

Sedan omsattes inspirationen i handling, och det pysslades och lagades godis så det stog härliga till på eftermiddagen. Ett fantastiskt julbord åts, lekar lektes, sånger sjöngs, godis avnjöts och sedan kom tomten och puttade ut vikingahövdingen för att dela ut julklappar.

Alla vi som var med känner oss som vinnare, men extra mycket vinnare är patrull Frej som tog hem segern i kårens organisationstävling. Kul att se hur alla patruller kämpade väl, och visade prov på såväl strategiskt tänkande och samarbete!

2014-12-07 11.13.40

Stort tack till entusiastiska scouter, kompetenta ledare och engagerade föräldrar som var med eller hjälpte till hemifrån.