Upptäckar-hajk den 14-16 okt 2016

28 september, 2016 av maxsahlstrom

Sydväster och Svear (alla 4:e och 5:e-klassare i Södermalms scoutkår) är välkomna på gemensam hajk med två övernattningar på scoutkårens mysiga stuga i Tyresta, Bygget. För er som inte varit där förut så är det en stor träkåk i två våningar med småstugor runt omkring. Där finns öppen spis, vedeldat kök (och elspis), gasolvärmare och sköna sovmadrasser på övervåningen. Färskvatten hämtar vi i brunnen och ute-toa finns i separat flygel.

Vi fyller helgen med roliga aktiviteter utomhus, och hoppas att så många som möjligt kan hänga med.

Information och tider:

Samling: fredag den 14 okt kl. 18:30 vid busstationen Gullmarsplan. Scouter bör ha ätit middag innan. Bussresan (809) tar ca 30 min. och sen promenerar vi ca 30 min. till stugan.

Avslutning: söndag den 16 okt kl. 15:00 då vi är tillbaka vid Gullmarsplan.

Kostnad: 150 kr per deltagare (för mat under helgen).

Anmälan: svara på detta mejl och betala avgiften kontant (till Alex/Anna-Kari) senast torsdag 6 oktober. Meddela samtidigt ev. allergier.

Packning: Det blir ganska varmt inomhus i sovsalen, men förmodligen kallt utomhus. Ta med sovsäck, varma kläder, regnkläder, ordentliga (vattentäta) skor. Liggunderlag behövs inte, men ta med tallrik, bestick och kåsa att äta och dricka med. Packa inte så tungt, scouterna bär sina ryggsäckar själva.

Se scouternas packlista för hajker: http://www.scouterna.se/aktiviteter-och-lager/aktivitetsbanken/aktivitet/packlista-for-hajk/

Egna prylar: mobiltelefoner kan tas med men vi samlar in dem vid hajkstart med återlämning på bussen hem. Lördagsgodis får tas med, men ledarna sätter gränser för när förtäring sker på plats.

Aktiviteter: vi tar märke, gör en utflykt till Naturum i Tyresta by, anordnar ljusspår, lägerbål, mm.

Varmt välkomna på hösthajk!

Foton från hajken.