Spindeln, 8–9 år

Spindeln är den scoutgruppen för dig som går i 2:an och 3:an. Den andra heter Spöket.

Vi håller till i scoutlokalen på Högalidsgatan 33. Naturligtvis utnyttjar vi närheten till Långholmen också.

Spindelns kalender

Kalendern som visar när mötena är och var man träffas finns här..

Vill du anmäla ditt barn till Spöket eller Spindeln?

Gör en anmälan så snart som möjligt på den här sidan: Bli scout.

Lägg gärna in uppgifter om eventuella allergier och liknande samt annan värdefull information.

Informationen kommer bara att kunna ses av ledarna på avdelningen samt funktionärer som medlemsregistrerare, köansvarig och bidragsansvarig.

Om du har information om ditt barn som du ej är bekväm med att lämna här – prata med ditt barns ledare!

Få inloggning till Scoutnet (medlemsregistret)

Gå till scoutnet.se. Logga in med den e-postadress som du använde när du gjorde anmälan och klicka i att ni glömt lösenordet – då får du ett e-postmedelande i retur.
Man kan även ange sitt medlemsnummer.

Om ni vill ha information till mer än en e-postadress

Logga in. Under fliken min profil finns en gul ruta “Alternativ”.

Klicka på den och fyll i era namn och adresser.

Värt att upprepas: Vi blir jätteglada om ni fyller i eventuella allergier och specialkost i rutan med noteringar.

Spindelns rop

Spindeln, spindeln faller men

trägen vinner upp igen.

Spindeln, spindeln, spindeln.

Annat

I Scouterna kan du hitta på nästan vad som helst, från att leka nya lekar och bygga kojor i skogen som man kan sova i, till att pyssla och laga mat.

Du lär dig något nytt nästan varje dag i Scouterna, det är alltid roliga saker men ibland är de också väldigt bra att kunna. Som att tälja med kniv eller lägga bandage på någon som gjort sig illa. Men till skillnad från hur man gör i skolan läser vi inga böcker om knivar och bandage, vi lär oss genom att göra, genom att prova på allt på riktigt istället. Medan vi gör det samarbetar vi alltid i patruller, små grupper där alla är med och bestämmer. Det är smart, för tillsammans kan man alltid hjälpas åt att hitta på ännu roligare saker.

När man är scout gör man alltid sitt bästa men det gör inget om det råkar bli fel, därför brukar vi tänka lite på hur allting gått till så att vi blir bättre till nästa gång.

Spindeln

Marie Ivarsson