Kom på föräldramöte
22 mars

20 februari, 2022 av petrasintorn

Hej alla scouter och anhöriga till scouter i Södermalms scoutkår,

efter ett par år med ökande antal medlemmar, många nya engagerade ledare, coronaanpassningar men alltid fest på söder så vill vi gärna lära känna er anhöriga bättre, och berätta mer om oss.

Välkommen till ett viktigt och spännande stormöte där kårens styrelse och ledare berättar om verksamheten, om roliga planer, traditioner och nya idéer! Mötet ger oss också en chans att tänka tillsammans och prata om aktuella utmaningar och möjligheter, behov och drömmar, samt planera och organisera oss inför ändrade förutsättningar. Som scoutförälder och funktionär kan du bidra i stort och smått. Ingen kan göra allt men alla kan göra nåt.

Mest akut är att vi är uppsagda från vår nuvarande scoutlokal och behöver hitta någon annanstans att vara inom 2 år.

Oavsett om du vill veta mer om scouterna i allmänhet eller brinner för att engagera dig någonstans i vår verksamhet, så hoppas vi att du kan vara med den 22 mars kl. 19.30. Kan du inte komma men har ideer om ny lokal!) eller har frågor så kan du alltid prata med en ledare på din scouts avdelning, eller kontakta mig direkt.

Alltid fest på söder,

Mia Lindskog, ordförande Södermalms scoutkår