Årsmöte

8 februari, 2024 av petrasintorn

Välkommen till Södermalms scoutkårs årsmöte söndagen den 18:e februari 2024. För dem som vill börjar mötet med lunch och umgänge kl 12.30, och kl. 13.30 öppnas mötet. Plats: Scouternas kansli, Instrumentvägen 19 (T-bana Örnsberg).

Var med och bestäm!

Alla medlemmar är välkomna till och har rösträtt på årsmötet. Dagen är i första hand utformad för lite äldre scouter, dvs. 12 år eller äldre. Även yngre scouter är givetvis välkomna men behöver kanske hjälp av en förälder eller ledare för att förstå allting som händer. På årsmötet tittar vi tillbaka på året som gått, och planerar för året som kommer. Det kommer också finnas tillfälle för att fördjupa oss i vad Södermalms scoutkår är och vill vara.

Motioner från medlemmar till årsmötet lämnas senast den 4:e februari till styrelsen via sodermalmsstyrelse@googlegroups.com.

Valberedningens kontaktperson är Emil Johansson: sprangledbanner@gmail.com

Fika kommer att ordnas för alla som är på plats. För att kunna göra det behöver vi veta om du kommer på mötet.

Anmäl dig här: https://forms.gle/cfxWmQHpHNzbwKwP7

Preliminär agenda:

12.30 Lunch serveras

13.30 Årsmötet öppnas.
Punkt 1-9 på årsmötets dagordning (se bilaga)

14.30 Fikapaus med workshop

15.30 Punkt 10-23 på årsmötets dagordning.

ca. 16.30 Avslut.

Varmt välkomna önskar styrelsen i Södermalms scoutkår!

Alltid fest på Söder!