Sommarhälsning från styrelsen

12 juni, 2023 av petrasintorn

Hej alla ledare i Södermalms scoutkår,

nu har alla avdelningar avslutat för sommaren, och drygt hälften av våra avdelningar slutade med en helg på vattnet denna helg – härligt!! Men även i sommar händer det en del – så här kommer ett långt brev med mycket information. Ta fram kalendern och läs noga!

Vi vill gärna tacka av er alla och ni är VARMT VÄLKOMNA till LEDARAVSLUTNING måndag den 19 juni. Vi samlas kl 18 vid Brofiket och hittar en trevlig picknick plats (vid amfiteatern, så kommer man sent kan man ansluta där) för lek, utvärdering och mat. Man kan ansluta spontant, men skicka gärna ett mail till mig om ni planerar att komma, så att vi kan beräkna mat.

Och boka redan nu in 26-27 augusti för ledarhajk! Mer info och anmälan kommer.

Jag vill också tipsa om att nästa helg är det båtfest på Riddarfjärden, med bl a Statshusregattan. HBK har cafe, båtturer, loppis och mer, så passa på att hälsa på dem! Jag bifogar ett dokument med info som det vore toppen om ni skickade till era scouter.

Vi i styrelsen har pratat med många av er, och vi har även haft ett möte för att rekrytera nya ledare, så det ser ut som om vi kan ha bra scouting till hösten också. Om vi ej fått tag på er och ni har något ni vill förmedla inför nästa termin – tveka inte att höra av er, t ex till Mia 0703 173272 (eller prata med oss på ledaravslutningen). Det vi saknar är dock ledare till våra äldsta scouter, Svartfötterna, så känner ni någon som ni tror är intresserade av detta (eller om ni själva är det), hör av er!!!!

Kommande vecka kommer vi att börja flytta runt scouter i Scoutnet inför hösten. Så om ni behöver ha kontakt med era scouter efter helgen – se till att ta ut en lista innan dess – för scoutnet kommer ej att vara pålitligt!

Sammanfattning:
  • Statshusregatta med aktiviteter på HBK 17-18 juni